توضیحات

 بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو :

بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو



فرمت فایل: ورد – Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 17




مقدمه

امروز سیستم تهویه مطبوع جایگاه ویژه ای در خودرو دارد. سرنشینان خودرویی كه از سیستم تهویه مطبوع پیشرفته و مجهزی برخوردار است، احساس آرامش می كنند و چه بسا در شرایط سخت رانندگی در جاده های طولانی، به دلیل داستن این سیستم، سختی های سفر را بر خود هموار سازند و آن را با خاطره ای خوش به پایان رسانند.

سیستم های تهویه مطبوع پس از سال ها سیر تكاملی، به شكل امروزی خود رسیده اند. این سیستم در ابتدا از سرنشینان خودرو در برابر تابش مستقیم نور خورشید یا بادهای شدید محافظت می كرد. پس از مدتی، سیستم گرمایش برای غلبه بر سرما طراحی شد و بالاخره با ساخت كولر، هوایی مطبوع و خنك در اتاق خودرو فراهم آمد. با توجه به جایگاه مهم سیستم تهویه مطبوع، بهتر است با روش و اصول كاركدر آن بیشتر آشنا شویم تا در مراحل گسترده تر، به رفع عیوب این سیستم بپردازیم و با استفاده صحیح از آن، بیشترین بهره را از سیستم تهویه مطبوع ببریم.

تهویه مطبوع در خودرو

تهویه مطبوع در اتومییل ها از نظر كار و طرح با هم شبیه هستند، ولی كارخانجات سازنده خودروها از اجزاء متفاوتی برای بكار انداختن و كنترل اجزاء در محدوده مشخصات خود استفاده می كنند.

عمل سرماسازی (برودت) در سیستم كولر

عمل سرماسازی در سیستم كولر خودرو از گردش گاز 12-R (ماده سرماساز) در یك مدار بسته انجام می گیرد. گاز 12-R به حالت بخار از طرف اواپراتور (تبخیركننده) بوسیله كمپرسور مكیده می شود و پس از فشردن 14bar در كمپرسور و افزایش دما حدود 80 درجه سانتیگراد بطرف كندانسور (رادیاتور كولر) رانده می شود. در كندانسور گاز داغ و فشرده خنك می شود با خنك شدن گاز تقریباً تبدیل به مایع یعنی تقطیر می گردد. و از آنجا به طرف رطوبت گیر (رسیور) رطوبت و ناخالصی آن گرفته می شود و به صورت مایع كامل بطرف اواپراتور حركت می كند، قبل از ورود به اواپراتور با عبور از شیرانبساط بواسطه گشاد بودن مسیر فشار آن بشدت كاهش و منبسط می گردد و در اواپراتور به سرعت تبخیر می گردد. سرعت تبخیر سرمای زیادی را ایجاد می نماید كه توسط فن كولر تهویه هوای تازه محیط یا هوای محیط اطاق خودرو از اطراف اواپراتور عبور داده می شود به این معنی كه حرارت اطاق خودرو را جذب خود می كند و ماده سرماساز بصورت بخار مجدداً بطرف كمپرسور مكیده می شود. این سیكل تا زمانی كه كمپرسور كار می كند ادامه دارد در این سیستم كار كمپرسور توسط جریان برق كه از كلاچ كمپرسور عبور داده می شود ایجاد میدان مغناطیسی كلاچ با محور كمپرسور درگیر شده و با نیروی موتور كه توسط تسمه به پولی كلاچ متصل می باشد حركت می نماید. در حالتی كه اواپراتور زیاد سرد می شود توسط ترموستاتی كه به اواپراتور متصل می باشد مسیر گاز را در شیرانبساط مسدودتر می نماید تا از یخ زدن هوای اطراف اواپراتور جلوگیری نماید.

كولر

كولر دستگاهی است كه هوای اتاق را سرد می كند و در صورتی كه رطوبت هوا زیاد باشد، آن را كاهش می دهد.

قانون عمومی سرمایش

در فصل تابستان گاهی اوقات پس از شنا احساس سرما یا خنكی می كنیم. علت این پدیده آن است كه با توجه به گرمای خورشید، آب روی پوست ما تمایل به تبخیر دارد. آب، گرمای تبخیر خود را از پوست بدن می گیرد و با كاهش گرمای روی پوست، احساس سرما به ما دست می دهد. مثال دیگر این است كه اگر مقداری الكل روی دستمان بریزیم، به علت تبخیر الكل از روی سطح پوست، احساس سرما می كنیم. از این روش می توان در سیستم های سرمایش استفاده كرد. این روش مبتنی بر قانونی است كه می گوید: هر ماده ای برای تبخیر مجبور به جذب حرارت از محیط اطراف خود و در نتیجه سرد كردن محیط است.

در ظرفی كه كاملاً نسبت به محیط اطراف عایق بوده و شیر كنترل بخار دارد، اگر مقداری مایع مبرّد بریزیم، این ماده به هنگام تبخیر، گرمای هوای ظرف را جذب خود می كند. با این كار، دمای هوای داخل ظرف از دمای هوای محیط خارج سردتر می شود. همان گونه كه در شكل صفحه بعد نشان داده شده است، هنگام باز كردن شیر بخار، بخارات مبرّد به سمت خارج رانده می شوند. تا زمانی كه شیر باز نشده باشد، دمای هوای درون ظرف سرد می شود. با این روش می توان در سیستم سرمایش نیز تولید سرما كرد. برای تولید سرما، باید مایع مبرّد را زیاد كنیم كه در نهایت این مایع تمام می شود. از این رو استفاده از مایع مبرّد غیراقتصادی است. روش مناسب تولید سرما، تبدیل گاز به مایع و تبخیر مجدد آن است.



برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

دانلود بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو با word, پروژه word بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو, دانلود سورس بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو با word, سیستم بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو با word, مدیریت بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو به زبان word, بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو با word, پروژه دانشجویی بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو, بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو به زبان word, بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو در word, سیستم بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو تحت word, دانلود پروژه بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو با فایل ورد (word), پروژه فایل ورد (word) بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو, سورس پروژه بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو به زبان word, بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو با فایل ورد (word), پروژه فایل ورد (word) بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو, بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو به زبان فایل ورد (word), بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو در فایل ورد (word), سیستم بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو تحت فایل ورد (word), دانلود پروژه بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو با word, پروژه بررسی سیستم تهویه مطبوع در خودرو به زبان فایل ورد (word), سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 papers.cpro.ir